ΑΔΡΑΞΕ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ!

Mindfulness σημαίνει ενσυνειδητότητα, συγκέντρωση στον ίδιο σου τον εαυτό τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, χωρίς καμία κριτική σκέψη.

Έρευνες έχουν παρουσιάσει τα θετικά αποτελέσματα που έχει η καθημερινή εξάσκηση της μεθόδου Mindfulness, τόσο στην υγεία όσο και στα προσωπικά επίπεδα ευτυχίας και ικανοποίησης.

Let’s do an exercise 

Η παρακάτω άσκηση διαρκεί 10 με 15 λεπτά και έχει σχεδιαστεί για να προπονεί τον εγκέφαλο σε δύο διαφορετικούς τρόπους συγκέντρωσης. Ο πρώτος αναφέρεται στη συγκέντρωση του ατόμου σε κάτι πολύ συγκεκριμένο (αντικείμενο, ήχο), ενώ ο επόμενος τρόπος αναφέρεται σε μια πιο διευρυμένη έννοια συγκέντρωσης, όπως είναι το γύρω περιβάλλον μας ή οι αισθήσεις.

  • Βρείτε και καθίστε κάπου με ίσια την πλάτη σας, τοποθετώντας τα χέρια σας στα πόδια σας.
  • Κλείστε τα μάτια σας, ή απλώς χαλαρώστε τα βλέφαρα αν αυτό σας ευχαριστεί περισσότερο.
  • Παρακολουθείστε την αναπνοή σας, ακολουθώντας τη διαδρομή και το ρυθμό της. Παρατηρείστε πως ξεκινάει η εισπνοή από τη μύτη και αισθανθείτε τον αέρα να ταξιδεύει στο σώμα. Παρατηρείστε τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σας.
  • Παρατηρείστε τις αλλαγές και τις αισθήσεις γύρω από τη μύτη, το στόμα, το στήθος και την κοιλιά σας κάθε φορά που κυκλοφορεί ο αέρας στο σώμα σας με την εισπνοή και την εκπνοή.
Μπορεί να αναπνέετε αυτοματοποιημένα καθημερινά, δίχως να το σκέφτεστε καν όλη σας τη ζωή, αλλά αυτή τη φορά σας ζητάμε απλώς να παρατηρήσετε τη διαδρομή της αναπνοής και να αναπνεύσετε συνειδητά!
  • Διαλέξτε μια συγκεκριμένη περιοχή του σώματος που συμμετέχει στη διαδικασία της εισπνοής και εκπνοής και συγκεντρώστε όλη σας την προσοχή εκεί. 

Ελέγξτε τη συγκέντρωσή σας όχι την αναπνοή σας.

  • Μετά από 10 λεπτά, αλλάξτε τον τρόπο συγκέντρωσης και εστιάστε στο να καθοδηγείτε τον εαυτό σας. Φανταστείτε το μυαλό σας ως ένα μεγάλο μέρος του ουρανού και τις σκέψεις σας, τα συναισθήματα και τις αισθήσεις σας ως κινούμενα σύννεφα στον ουρανό. Νιώστε όλο το σώμα σας να κινείται με το ρυθμό της αναπνοής. Προσπαθήστε να είστε δεκτικός/δεκτική σε ό,τι νιώθετε, και στο τι συμβαίνει.
  • Παρατηρήστε τις αλλαγές γύρω σας καθώς αναπνέετε και έχετε τα μάτια σας κλειστά ή χαλαρά. Μελετήστε τους ήχους, τα αρώματα γύρω σας κι αφήστε τη σκέψη σας να ταξιδέψει.
  • Μετά από 5 λεπτά, ανοίγουμε σιγά-σιγά τα μάτια μας.

Elisabeth Calbari, Psychologist (MISCP), Brain Fitness Trainer

Licensed Mindfulness-Biofeedback & Neurofeedback Trainer, Founder - Self Balance